T.C.
Millî Eğitim Bakanlığı
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Araştırma Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığı

ERASMUS (Dijital Bir Dünyaya Doğru)

REinventing School Education Toward a digital World (RESET)



Dijital Bir Dünyaya Doğru Okul Eğitimini Yeniden Şekillendirme Projesi



Proje Tanımı


Avrupa’daki Covid 19 deneyimleri sonucunda çoğu Avrupa ülkesi, eğitimde yüksek kaliteyi sağlamak için dijital dönüşümü ve modernleşme kabiliyetini geliştirmeyi zaruri olarak görmüştür.  


Eğitimcilerin dijital yeterliliklerini geliştirmek için çalışma ve öğretme, öğrenme, eğitme ve değerlendirme için yenilikçi methotlar ve araçlar geliştirme bu ortaklığı yeni bir seviyeye taşımıştır ve öğretmenler, öğrenciler okullar ve veliler arasındaki dijital eğitime hazır olmayı artırma konusuna pozitif bir katkı sağlamıştır.



Proje Amaçları


-Okulların eğitim sistemlerini ve öğretmenleri dijital öğrenme kaynaklarını kullanmaya daha hazır hale getirmek,


-Farklı dijital öğrenme araçlarının kullanımını ve farkındalığını artırmak bununla beraber bunları sınıfta en faydalı şekilde nasıl kullanılacağına dair pedagojik bir yaklaşım geliştirmek,


-Okul-öğrenci-öğretmen ve veli arasındaki iletişimi güçlendirmek/geliştirmek için bir yazılım aracı geliştirmek,


-Açık eğitim kaynaklarını pratik bir şekilde kullanmak için kılavuzlar geliştirmek ve öğretmenleri kendi dijital materyallerini oluşturmaları için donatmak,


-Okullar, öğretmenler, öğrenciler ve veliler tarafından yürütülebilecek olan bir Eiletişim platformunun kullanımını sağlamak.


Platform süregelen aktiviteler hakkında bilgi verecek ayrıca programlar, mesajlar, chatleşme ve video görüntüleri bununla beraber dijital derslere linkler içerecek, katılım kaydı sağlayabilecek ve öğretmen değerlendirmesine olanak tanıyacak ki bunların hepsi okullar, öğretmen, öğrenci ve veliler tarafından yürütülebilsin diye minimum dijital yeterlilik gerektirecek.



Proje Ortakları


Veksttorget Market-Norveç (Verdal Belediyesi bünyesinde bulunan, kar amacı gütmeyen 6-16 yaş arası çocukların eğitiminden sorumlu olan bir eğitim kuruluşu)


Prios Kompetanse-Norveç (Eğitim alanında faaliyet gösteren bir ar-ge kuruluşu)


Verdal videregående skole- Norveç (Okul)


ASOCIATIA EDULIFELONGRomanya (Kar amacı gütmeyen bir eğitim kurumu)


VALUEME LTD –Bulgaristan (Yetişkin eğitimi alanında hizmet veren özel bir eğitim kurumu)


EDU lab-İtalya (Kar amacı gütmeyen bir eğitim kurumu)


Türkiye-Meb Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



Proje Etkinlikleri Zaman Çizelgesi


1.Ulusötesi Proje Toplantısı: İlk toplantı-Nisan 2021 Norveç (Katılımcı sayısı 2)

2.Ulusötesi Proje Toplantısı: 2.toplantı-Ekim 2021 Bulgaristan (Katılımcı sayısı 2)

3. Kısa Dönem Personel Eğitimi Etkinlikleri: RESET Eğitimi-Nisan 2022-İtalya (Katılımcı sayısı 2)

4. Ulusötesi Proje Toplantısı: 3.Toplantı- Mayıs 2022 Romanya (Katılımcı sayısı 2)

5. Ulusötesi Proje Toplantısı: 4.Toplantı-Şubat 2023 Türkiye (Katılımcı sayısı 2)



Proje süresince MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından yapılması beklenenler


Uygulama için kılavuz ve araçlar geliştirme


Çıktı4.1: Partnerlere bilinen temel zorlukları hakkında bilgi edinebilmeleri için yeni araçlar, metotlar, yazılım veya çalışma biçimleri yürütebilmeleri adına bir şablon geliştirmek.


Çıktı4.2: Geliştirilmiş olan şablon ve bilinen temel zorlukların bilgi birikimine dayanan bir gelişme seviyesi hazırlamak. Her partner kendi ülkesi için bunu yerine getirecektir. Çalışma koordinatör kurum ve Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülüp özetlenecektir.


Çıktı4.3: Okulların ve öğretmenlerin bu yeni araçları, metotları ve yazılımı başarılı bir şekilde yürütebilmeleri için anahtar yeterlilikler geliştirmek. Çalışma koordinatör kurum ve Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülüp özetlenecektir.


Çıktı4.4:Eğitimciler ve okul idarecileri arasında düzenlenecek olan dahili seminer ve etkinliklerin yürütülebilmesi için metotlar, araçlar, kılavuzlar, kontrol listeleri ve tavsiye edilen formatın anahtar kriterlerini geliştirmek. Çalışma bir rapor haline getirilecektir. Tüm partnerler içeriğe katkı sağlayacaklardır. Çalışma koordinatör kurum ve Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülüp özetlenecektir.


Çıktı4.5:Geliştirilmiş olan kılavuzların test edilmesi ve dönütünün elde edilmesi için ilgili okullar ve yerel paydaşlar arasında yürütme etkinlikleri düzenlenmesine öncülük etmek. Hr partner kendi yerel bölgesinden sorumlu olacaktır. Bu görevi yürütmekten sorumlu kurumlar ise koordinatör kurum ve Ortaöğretim Genel Müdürlüğü olacaktır.


Çıktı4.6: Etkinlik sonuçlarını değişimi: Yürütme kılavuzlarının düzenlenmesi ve sonlandırılması. Koordinatör kurum ve Ortaöğretim Genel Müdürlüğü bu görevden sorumludurlar.


Çıktı4.7: Kılavuzların İngilizce’den diğer 5 dile tercüme edilmesi.(Norveççe, Bulgarca, Romence, İtalyanca ve Türkçe)