TANZANYA'DA İKİNCİ HAREZMİ EĞİTİM MODELİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ BAŞARIYLA TAMAMLANDI
55
23:21
29.11.2024

Harezmi Eğitim Modeli Öğretmen Eğitimi boyunca katılımcılar Harezmi Eğitim Modeli'nin nasıl uygulanacağını öğrenirken yapay zekâ, robotik kodlama gibi alanlarda da eğitim aldılar. Ayrıca disiplinler arası ve öğrenci merkezli yaklaşımları uygulamalı olarak öğrenme fırsatı buldular. Zanzibar Özerk Bölgesi'nde gerçekleştirilen öğretmen eğitimi, 3 Ağustos 2024 tarihinde öğretmenlerin ürün ve poster sunumlarını sergiledikleri etkinlikle sona erdi.

Etkinliğin sonunda düzenlenen törende, tüm katılımcılara sertifikaları takdim edildi ve hatıra fotoğrafı çekildi. Bu eğitim programı, Harezmi Eğitim Modeli'nin uluslararası alanda tanıtılması ve uygulanabilirliğinin artırılmasına olanak sağladı.

Zanzibar Eğitim ve Mesleki Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Müdürü Asya Iddi ISSA açılış konuşmasında; Bakanlığımıza ve TİKA'ya teşekkür ederek, bu tür eğitim programlarının öğrencilerin gelişimine önemli katkılar sunduğunu ifade etti.

Tanzanya Büyükelçimiz Sayın Dr. Mehmet GÜLLÜOĞLU, iki ülke arasındaki eğitim iş birliğinin önemine vurgu yaparak, bu tür programların Tanzanya eğitim sistemine önemli katkılar sunduğunu belirtti. GÜLLÜOĞLU, eğitim süreci boyunca oluşturulan ürün ve poster sunumların sergilendiği etkinliğe katıldı.

Katılımcılar, Harezmi Eğitim Modeli Öğretmen Eğitimi'nin Tanzanyalı öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklediğini belirttiler. Bu eğitimin sadece öğretmenler için değil, genel olarak eğitim sistemi için büyük bir yenilik ve değişim fırsatı sunduğunu vurguladılar. Harezmi Eğitim Modeli'nin öğrencilere analitik düşünme, işbirlikçi öğrenme ve problem çözme becerileri kazandırdığını, eğitimde yeni ufuklar açtığını belirttiler.

Yurtdışından gelen talepler üzerine Bakanlığımız ve TİKA iş birliğinde; Afganistan, Tanzanya, Özbekistan ve Cezayir'de Harezmi Eğitim Modeli Öğretmen Eğitimleri gerçekleştirildi.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modelini destekleyen Harezmi Eğitim Modeli; öğrencilere analitik düşünme, işbirlikçi yaklaşım, problem çözme ve proje tabanlı öğrenme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Yayın Tarihi: 29.11.2024